POLITIK HARIAN

Blog List G - I

Saturday, August 8, 2009

Isu arak, Ronnie: Anwar hanya diam TERTEPU TEPU!!!

Apa sudah jadi dengan Raja reformasi Jalanan, Anwar Ibrahim??? Walaupun pada dasarnya DS Anwar Ibrahim merupakan Ketua pembangkang tetapi hakikatnya parti yang diterajuinya itu sudah menjadi 'pak turut' kepada DAP.

Berita terdahulu, Pas Selangor mendesak kerajaan negeri agar segera menyerahkan portfolio kerajaan tempatan yang dipegang Ronnie Liu kepada anggota Exco lain atau Menteri Besar berikutan beberapa masalah yang ditimbulkan oleh pemimpin DAP itu. Namun Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim tidak berani mengusik Ronnie Liu sebab pemimpin DAP ada 'kekebalan' dan tidak boleh disentuh atau dikritik langsung.


Saya masih tertunggu-tunggu apa tindakan yang akan diambil oleh ketua pembangkang ini, adakah beliau akan membuat demontrasi atau hanya tunggu dan lihat sahaja. Yang bermain di fikiran saya, kenapa tak buat demontrasi!!! Takut dengan DAP samseng ? Tidak hairanlah, kerana sudah terbukti sebelum ini Parti Keadilan Rakyat (PKR) memang tidak berani mempertahankan diri apabila ditekan oleh DAP dan amat menyedihkan apabila di Pulau Pinang, tiada sebarang tindakan diambil apabila si kapir laknat itu memanggil pemimpin PKR pelampau atau ekstremis. MANA MARUAH PKR!!!

Sementara itu PAS pula menuju kehancuran sekiranya Hassan akan terus tunduk dengan Khalid dan seperti kita ketahui kerajaan PKR SEMEMANGNYA TIDAK BERANI DENGAN DAP, Walaupun Khalid adalah menteri besar Selangor tetapi beliau sama juga seperti Nizar , Boneka yang telah di tarik hidungnya.

Oleh itu lebih baik Pas berbincang dengan UMNO dan BN daripada terus bersama dengan DAP dan PKR!!! Rakyat Selangor pula masih belum terlambat untuk berubah dan bertukar semula kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Ayuh !!! Kita Tawan Selangor, Kedah dan Pinang!!!

Blog List J - L